lördag 5 november 2011

Stisse - Monark, 1-0

Idag besegrades den, rejält också. Rekord låg snittpuls på 164 om jag minns rätt, de två förra gångerna har jag haft 171 i snitt. Jag höll hela vägen igenom och var inte lika trött som tidigare heller, har sänkt kadensen till 97-98 från 102 som jag kört på åstrandslabbet. Jag ska prova 97 på onsdag också så får vi se vart jag hamnar då.

Jag har stort självförtroende för dessa pass nu, de är genomförbara, det är nästan så att jag SKA klara dessa även om jag har trötta ben.

Imorrn är det kompiscross som tidigare nämnt, jag har fått för mig att tuffa pass som detta är bra för mig dagen innan tävling. Tidigare när jag kört 2x20 t.ex innan keps cup så har jag känt mig starkare än de gånger jag inte gjort det. Det kan även vara det mentala, att man har i färskt minne av hur ont det ska göra i benen och att man har självförtroende om att man klarar den belastningen hela vägen.

Imorrn är det ynka 30min + 2 varv igen, då gäller det att ha ännu ondare i benen mesta tiden, och ha denna nivå som minimum.

Nu ska jag upp på monarken igen för en avslutande kort intervall. Sen ska jag värma ner ngåra minuter på 100w, stretcha och duscha! Det blev en lyckad dag tillslut!

Inga kommentarer: