onsdag 2 november 2011

MTB tävling torsdag den 10:e i el'stockholmo!

På torsdag den 10/11 arrangerar Stalle ett litet svartrejs i BIKERALLY form som körs i Haga-parken. Det är två sträckor under kilometern som körs i etapper med en timme mellan starterna. Jag har kört denna tävlingsform tidigare och det är väldigt opretantiöst i kompisanda arrangemang. En startare som håller kontakt med målgångstidtagare som pratar i telefon och sätter igång de tävlande i tempo-form med 1-2min mellanrum på varje startande. Starttid och måltid skrivs upp och mellanskillnaden är ens tid.

Ingen speaker, ingen prispall, ingen anmälningsavgift, inget licenskrav etc. Det är bara ett roligt evenemang, eller träning skulle man kunna säga också även fast man får en placering.

Jag ska rota fram lite bättre mönster, typ dubbla slitna Rocket Ron 2.25", till min Scalpel och slänga på det. Jag har bara cyklat cross senaste tiden så jag har sannolikt tappat mycket teknik på mountainbiken, men som sagt, den här tävlingen körs för rent nöje!

Det ryktas om att ett par cyklister som representerar Silva kommer och hojar också, slår man den bästa utav dom får man ett litet pris. Förhoppningsvis är det amatörer men jag anar oråd i mossen! ;)

Körschema:
* Samling 18:00 på parkeringen vid Hagakulle, kort därefter avfärd mot SS1
* Visning och träning på SS1
* Första start ca 19:00, sista i mål en halvtimma senare
* Visning och träning på SS2
* Andra start ca 20:00
* Siste man i mål ca 20:30, därefter brasa med prisutdelning, fika. Silva bjuckar på fika och priser, mer om det nedan 


Happytråden med mer info om tävlingen finns här: http://happymtb.org/forum/read.php/1/1734383/page=1

En video på bansträckningarna här: http://vimeo.com/30751342

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, representerar Silva. Är det F.K måntro?

/Eskil

STIZZE sa...

Nä, och inte är det Robin Wallner heller. INGEN hade haft en chans mot någon utav dom två ;)

Anonym sa...

FK verkar vara med
https://www.facebook.com/FredrikKessiakoff

/Eskil