måndag 14 november 2011

Tisdagsrajd med Fredrik Kessiakoff imorrn!

Imorrn är det dags, Fredrik Kessiakoff ska hoja med tisdagsgrabbarna, det är arrat tillsammans med specialized och silva och vi träffas redan 17:30 hos Specialized Concept Store för lite snittar och mingel.

Jag har gett upp på mitt framhjul nu, det blir slang fram och stansat bak imorrn. Vi får väl hoppas att det håller! Det blir även premiär för nya scalpel-ramen, jag fick den för evigheter sen men har inte cyklat på den än. Ska bli kul att köra lite skog då jag inte gjort det på så länge!

4 kommentarer:

Johan Andersson sa...

Det där med stansade däck verkar ju toppen... Alla säger samma sak "hoppas det håller"....

Ses i morgon då vid snittbordet...

STIZZE sa...

Det viktigaste är att man kan säga att kör slanglöst, det låter ballt

Macke Johansson sa...

Verkligen inte svårt att stansa med Notubes egna fälgar och RoRo pacestar. Fixar dessa med en handpump utan problem och behöver inte pumpa ihjäl mig..

fredrikw sa...

Som jag sa Stizze, det kommer krävas lite övning nu under vintern :) Det som gäller när man har lätta tävlingsdäck är tålamod. En del däck får man på plats direkt, minimalt med läckage, andra får man pumpa och skaka i ett par dygn innan det håller. Att de sedan tappar trycket efter några dygn spelar mindre roll.

Jag har nu kört stansat i två (eller är det tre?) säsonger, och har aldrig haft några som helst problem på tävling eller träning. Det handlar nog mest om att ha koll på vad man gör. På happy verkar många få problem, ute å tävlingsbanorna har stansade däck rullat i många år utan några större problem.