måndag 14 november 2011

Stansa däck för första gången!

Nu har jag bestämt mig. Jag ska försöka stansa ett däck för första gången ikväll, med golfpump. Går det åt helvete så får jag väl ge upp och trycka i en slang. Men förhoppningsvis är det inga problem och jag kan köra lågtryck för första gången på min egen cykel imorgon.

Vilka däck jag stansar vet jag inte än. Jag har ju inte så många att välja på, just nu sitter det furious fred på men det är både slitet och rätt kasst för höstunderlaget som vi har i skogarna nu.

Spännande lär det bli iallafall!

2 kommentarer:

jens sa...

golfpump????? :D:D:D:D

sen så tål ju vätskan inte alltid kyla, så varför inte spara det till våren, då man verkligen vill att hojen ska kännas lätt. den blir ju bara tyngre för varje gång du måste fylla på stans, det vill säga, sakerna torkar ju efter ett tag :D

STIZZE sa...

golvpump... :) till våren fixar jag en större flaska, då lär det bli rätt många däckbyten också för att ha fräsha däck till tävling. Lär få stans om rätt ofta.