torsdag 7 april 2011

Det är sommar i Hellas nu!

Vilken runda idag! Långsamt tempo, rätt mycket stopp och snack, så jag var fräsh varenda meter i stort sett. Rundan blev indianer och vita genom sickla skiftet, sen in på dow jones som återigen påminde om varför jag gillar den så mycket, blåa ulvsjöslingan ut mot ältavägen, gula och sen hem via hästhagen.

Det var jag, Anders och Rasmus som cyklade ikväll. Båda dom har hållt sig borta från träningen/cyklingen i vinter och det märks att jag hållit igång. Rasmus fick kämpa ordentligt och tappade på oss, Anders kunde tagit i mer men han hängde inte på när jag trampade på lite extra nån gång här och där, och jag hade kunnat ladda på mycket mer och hålla det tempot i säkert 15-20minuter utan pause. Själv så gick pulsen upp ordentligt en eller max två gånger på hela rundan, den första gången var på slutet av dow jones vid bron, jag fortsatte över bron och upp för backen rakt på och tog hela backen på stora klingan och rätt tung växel på kassetten också. Det var ingen optimal växel direkt, hade jag inte tagit i och hävt varenda sekund på tramptagen så hade jag snabbt stått stilla, det var nog lätt ~50 kadens och ståendes och hävandes, men upp kom jag och snabbt gick det! Nån annan gång det var jobbigt minns jag inte, men nån gång gick pulsen säkert upp.

Så eftersom jag var så pigg kunde jag njuta av terrängen mer istället, åka och hoppa, lyfta fram och bakhjulet över hinder som jag normalt bara plöjer, försöka åka lite på bakhjulet över hinder, hoppa och svänga ut bakhjulet eller iallafall försök till att göra det. Det blev en lekrunda helt enkelt. Och med hur terrängen ser ut i skogen nu så funkar det skitbra! Jag körde förresten på mina gamla Rocket Ron och Race King däck från förra sommaren och det var helt perfekt val! Jag spann loss någon enstaka gång på bakhjulet men inte så mkt så att jag inte kan vänja och lära mig kontrollera det med!

Vilken runda vilken runda.... och knät kändes bra under hela kvällen, det ska bli intressant hur det känns imorgon när jag går ut till bussen, det verkar vara då det avslöjas nämligen.

Jag är råtaggad inför helgen nu och Keps Cup på lördag och söndag! .. Hoppas bara att tävlingen blir av på lördag, det flaggades om att flytta banan för att det var för mkt snö/is.... Vart fan är dom där banorna egentligen, hellas bjöd på ren sommar i skogen ikväll. Jag skulle kunna göra 10 olika bansträckningar i hellas med alla fina stigar som finns där och som jag beträdde ikväll, om jag hade haft tid över.

Lördagens Keps Cup kommer att bli av iallafall, det är säkert. Men de kortar troligen av varvet lite p.g.a snö/is på andra halvan/ena sidan berget.

Och tror ni inte på mig när jag säger att det är sommar i skogen? Ja då har ni beviset här, det starkaste vårtecknet som finns. SOMMARKNÄN! :) Jag torskade dit på "hellas halaste häll", men självklart lyckades jag rädda scalpelen, den lyfte jag upp i luften medans jag hasade ner på rygg längs bergsväggen. :)

9 kommentarer:

Anders/Stereo sa...

Håller med, en sån njutning i skogen ikväll. Kul att cykla med dig för övrigt, det var länge sedan nu. Det märks helt klart att du hällt igång...

Anders/Stereo sa...

Hållit igång skulle det kanske stå...

STIZZE sa...

Kul att cykla med er också! Det lär bli en hel del skog framöver :)

Sara sa...

RIKTIGA sommarknän är fria från hår ;)

STIZZE sa...

Säg det till min sambo, jag tyvärr inte ni kan komma överens på den punkten. ;)

Jag kör på "svett och snor" stilen, då får man även ha orakade ben! :)

Jonas l sa...

Jag håller med Sara ;) "svett och snor"stilen har inget med hår på benen att göra

STIZZE sa...

Jag skapar min egen stil då. Jag ska nog kunna bevisa att det går att cykla med håriga ben också, skäms på alla som rakar benen och inte kör ifrån mig! :)

Razmus sa...

Ja ni, det gick tungt tungt tungt igår. Och jag blev inte piggare under hemresan efter att ha kämpat i stormmotvind längs hela stadsgårdskajen... Men det var en fin runda! Hoppas verkligen att formen tar sig snart, det fanns liksom inget att hämta i benen igår.

STIZZE sa...

Få till några rejäla rundor så sitter det nog snart igen, du får skrämma igång kroppen rejält :)