måndag 11 april 2011

Min träningsvecka

Träningsschemat har allt annat än följts sista tiden, jag tror inte fysiken har blivit lidande, men den har nog heller inte utvecklats särskillt mycket senaste 14 dagarna. Denna vecka har knät varit ömt och jag tyckte det var bäst att låta det vila. Veckan innan utmanade mollo mig på ett bekvämlighetstest på monarken med ett 2x20 pass med 30w höjning från tidigare personligt rekord, och en brevet på 20mil skulle köras på helgen.

Nu är jag tillbaks och funderar kring schemat. Jag ska köra Keps Cupen i helgen som kommer, och jag ska köra tisdagsrajd nu på tisdag. Ingen utav dessa passar in på mitt schema. Distanspass och fyror-pass är det jag väljer bort från schemat. Distans har jag kört så mycket, och jag tror jag förlorar minst på att ta bort det, och fyror är vo2max träning vilket jag får gott om på alla andra pass jag kör, det borde vara tillräckligt för att underhålla mitt vo2max jag redan uppnått. Men istället för att ta bort ett tredje pass från schemat lägger jag till ett pass så att jag får 5 dagar i sadeln kommande vecka istället för 4.

Aktivitus schemat v.15
G2 1 x 5:00:00*14st
KI 1 pass
MTBRace2 1x 7 st
TCSTY 1 pass
ST 1 pass

Vad jag faktiskt kommer köra
Tisdagsrajd
Keps Cup #5
Keps Cup #6
MTBRace2 1x 7st
TCSTY
ST 1 pass


Måndag
Jag kommer köra backträning imorgon och jag kommer köra i hammarbybacken. Jag sneglade mot backen i torsdags och såg att jag kan cykla grusvägen runt, ta mig upp på vallen och köra på kanten längst slutet av "barnbacken" och sedan är det snöfritt resten av backen upp. Så det ska nog gå alldeles utmärkt att köra där nu, om jag klarar mig på race king blir dock ett frågetecken. Det är inte värre än att det inte går och så får jag improvisera, förmodligen går det t.ex utmärkt att cykla på baksidan där snökanonerna inte har pumpat ut snö på försäsongen.

Tisdag
Tisdagsrajd och förhoppningsvis blir det flera grupper så att de snabbare får köra snabbt. Jag räknar/hoppas på att bli riktigt kränkt, åtminstånde ett par snabba cyklister kommer.

Onsdag
Välförtjänt vilodag efter 4 dar i sadeln

Torsdag
TC/STY pass hemma på monarken. Det kommer svida ordentligt i benen kan jag redan nu lova mig själv..

Fredag
Ytterliggare en skön och välförtjänt vilodag

Lördag
Keps Cup #5 i Järfälla

Söndag
Keps Cup #6 på Värmdö

Nu ska vi se om jag kan hålla min plan den här gången =)

4 kommentarer:

Johan Andersson sa...

Bra där.. Frågan är väl om vi andra ens behöver åka till Rudan eller om vi kan vara med på distans?

Gällande tisdag är det väl bara att köra snabbt i en egen grupp om inga andra vill gasa på?? Initiativ FÖR HELSIKE!!! ;o)

STIZZE sa...

Jag leder helst inga snabba rajds, jag har isåfall fullt upp med att stirra på ett bakhjul och trampa! :)

Johan Andersson sa...

Att leda är ju bäst, då har du ju ingen framför dig och kan bestämma tempot själv. Eller??

Allvarligt alltså...

STIZZE sa...

Då finns även pannbenet som sätter begränsningarna med tempot. Hellre att aron, christer eller fredde t.ex ligger före och köttar på för fulla muggar. Då är det mer än svårt att hålla rulle :)