måndag 4 april 2011

Träningsveckan framöver

Jahopp, hur lägger jag upp denna vecka då? Det är dubbla Keps Cup i helgen och träningsschemat vill nått helt annat. Jag vill köra Keps Cup av multibla anledningar och kommer därför göra det, även nästa vecka blir det samma dilemma.

Aktivitus-schemat denna vecka
G2 1 x 4:30:00*14st
KI 1 pass
MTBRace2 1x 6 st
TCSTY 1 pass
ST 1 pass

Om knät blir bättre snabbt blir det nog ett TC/STY, MTBRace2 och sen får vi se. Blir det inte bättre så blir det fler vilodagar och ett färre antal träningsdagar denna vecka. Vad ska jag prioritera bort då? Dubbla dagar med Keps Cup borde ge mig ordentligt med VO2max träning, precis som styrkepassen gör, men att ignorera det vore kanske dumt, även om det är den lättaste träningen att träna upp. Distanspasset är ju viktigt det med, men jag körde tillräckligt mkt distans förra veckan(i lördags) så det "räcker" för två veckor. Prioriteringar prioriteringar....

Det är skönt att jag ändå känner ett lugn angående träningen. Jag känner mig vältränad, det känns som om jag redan nått mina mål även fast säsongen inte har startat än. Samtidigt så är jag jättetaggad om att få komma igång igen, köra skog, åka på tävlingar och bara deltaga för nöjet. Prova landsväg i solsken. Dra några timmar i hellas, fika och sen köra ett par timmar till. Det finns så mycket att se fram emot och när man känner sig stark blir det bara ännu roligare

Inga kommentarer: