måndag 4 april 2011

Justering av spd-klossarna

Jag fick hjälp av Pedro med en länk till hur klossarna ska sitta. Jag provade först inställningarna jag körde med i helgen på monarken, kände av knät när jag trampade. Tog av skon och ställde in den och provade igen, det kändes inte alls lika farligt i knät längre så förhoppningsvis har jag löst problemet.

Den här länken fick jag genom Pedro: http://www.bikefitting.com/English/FAQ/KneeFemur.aspx

Imorrn är det upp till bevis efter jobbet på nybohovsbacken. Patrik var där och körde idag på 3min blankt, tvivlar på att jag kan spöa det men jag ska göra allt jag kan. Vore skoj om jag iaf lyckades med 3:30.

6 kommentarer:

Mikael Kippilä sa...

Halloj!
En liten fråga ang backen: Nybohovsbacken, vart börjar ni tidtagningen och vart är målet?

STIZZE sa...

Man börjar nere vid blommenbergsskolan, precis vid ena hörnet av sjön trekanten. Sen kör man upp på en "S" backe, när an kommer upp efter ~200-300m tar man direkt till vänster upp för en till backen, fortsätter längs den ca 300-400m och sedan första vänstersväng som är ytterliggare en brant. Sen planar det ut ca 200-300m och kloickan stannar man när man nått toppen av nybohovsbacken, där man når "höghusen" och man kör under en liten "tunnel".

Här har jag stannar klockan där cykeln står, precis efter jag passerat under huset och cyklat upp hit. Imorgon kommer jag stoppa klockan precis under huset, för att jämföra min tid med Patriks. http://2.bp.blogspot.com/-yrKaztlFeX0/TV7Ug7LSCcI/AAAAAAAAAeA/gjFvS9iA8gQ/s640/IMG_0565.JPG

Anonym sa...

Hrmpff, 2:58 om jag får be.
//P

STIZZE sa...

Jag har ändå stor felmarginal med min iphone, få ner i fickan och sen få upp, vända rätt, låsa upp knapplås(med handskar) stoppa tiden... :)

andye sa...

Hur ser upplägget ut på dina intervaller när du kör nybohovsbacken ?

STIZZE sa...

Just nu skall intervallerna vara i 3min varav de sista 25 sekunderna skall löpas i extrem uppförsbacke, så svår att det inte går att cykla upp för egentligen. Förut när jag tränade i nybohovsbacken var det 4minuters intervaller som gällde, och då skulle jag sitta ner utan att gunga med överkroppen och köra med låg kadens.

Nybohovsbacken är ingen perfekt backe att träna i men på vintern så funkar den fortfarande, därav mitt val. Jag hade hellre t.ex tränat backträning i hammarbybacken vilken är mer konstant uppför och tar ~4min från botten till toppen, men den är tyvärr fortfarande snötäckt även om dom nu äntligen stängt backen och kommer låta det töa bort.