tisdag 12 april 2011

Keps Cup Spårvägen CF - Resultat

Nu har äntligen resultatet kommit från söndagens Keps Cup arrangerat av Spårvägen CF vid Källbrinks Idrottsplats. Jag kom i mål på 6:e plats utav 7 startande. Jag gick i mål 45sekunder efter Stefan Hellman och Jesper Andersson som jag legat hack i häl med de fyra första varven, fortfarande lite besviken på mig själv att jag inte körde snabbare på sista varvet men det tillhör min inlärningskurva.

Jag gick i mål på 1h 1min och 11 sekunder, vilket var 5minuter och 48sekunder efter Ville som vann 20sekunder för Stefan Dahl och 56 sekunder före Per Kumlin.

Jag är grymt nöjd med den tiden eftersom jag kom ungefär lika långt tidsmässigt efter Ville på båda tävlingarna, och med tanke på att söndagens tävling var nästan 15minuter längre totaltid indikerar det på att jag cyklade snabbare jämfört med täten denna dag.

Jämför jag med Daniel Hansson som gick i mål en placering över mig på lördagens tävling med ca 1minut, så vann jag över honom idag med över 5 minuters marginal. Och jämför jag mig med Angelica från CRT som jag höll ihop med på lördagens tävling, så snittade jag varje varv över 1 minut snabbare än henne på söndagens tävling trots att hon kör ett varv kortare än mig.

Så nog bekräftar tidsresultatet det jag själv kände, att jag cyklade bättre, snabbare och tog ut mig mycket mer. Mycket roligt att få se det svart på vitt!

Resultatet från söndagens Keps Cup
1 Ville Olsson Älvsjö BMX 0:55:23
2 Stefan Dahl Cykloteket RT 0:55:43
3 Per Kumlin Cykloteket RT 0:56:19
4 Stefan Hellman CK Valhall 1:00:26
5 Jesper Andersson SMACK 1:00:27
6 Stefan Jansson Spårvägen CF 1:01:11
7 Daniel Hansson 0:46:24 16 1:06:31

Total ställning i Keps Cup Vår 2011 - Herrar Senior
1 Ville Olsson Älvsjö BMX 75 poäng
2 Stefan Dahl Cykloteket RT 62 poäng
3 Per Kumlin Cykloteket RT 54 poäng
4 Gunnar Töjrén Norrtälje CK 40 poäng
5 Stefan Jansson Spårvägen CF  35 poäng
6 Daniel Hansson 0:46:24 16 34 poäng
7 Johan Norin Norrtälje CK 30 poäng
8 Stefan Hellman CK Valhall 27 poäng
9 Jesper Andersson SMACK 24 poäng
10 Tommy Olsson Norberg 21 poäng
11 Gunnar Tibert CK Valhall 18 poäng
12 Olof Svartström Rembo IK 12 poäng
13 Jim Fröblom 10 poäng
14 Magnus Hellberg Cykloteket RT 9 poäng
15 Magnus Malmqvist Fredrikshof 8 poäng

Länk till resultatet finns här

1 kommentar:

Johan Andersson sa...

Härligt!! Du kommer bli livsfarlig i år... En annan får lalla runt i vassen som vanligt :oD