måndag 14 mars 2011

Återigen personbästa på fyror

Idag var det dags för fyror igen, nu tror jag dock att jag har nått mitt tak för tillfället. 322w genom 92kadens * 3.5kp vilket är 4.5w/kg. Jag har ett hemligt delmål att nå 5w/kg på fyrorna för det har jag sett andra starka cyklister köra på sina fyror, t.ex Per Kumlin som kör sina fyror på ~5.2w/kg. Pulsen fick jag upp till 180bpm vilket är19 slag från maxpuls och 91% utav vo2max. Pulsen var högre än jag trodde den skulle hamna på men ändå fortfarande lite låg, kanske inte lika konstigt låg längre.. Undrar om jag kan höja mig på 2x20? hmmhmm.. Men jag tror inte jag kan höja mer nu med belastningen på fyrorna, det krävdes ordentligt med pannben och vilja att ta sig igenom, jag var stum redan från första intervallen.

Om jag känner mig stark senare i veckan när jag gör om detta pass så provar jag en femte intervall, klarar jag den så blir det höjning inför nästa gång jag kör fyror, men det tvivlar jag starkt på.

Såhär peppa jag upp adrenalinet inför ny höjning. Sen drar man in och upp "metallica - dyers eve" på volym 11.
Monarken i mörkret strax innan den bestegs och besegrades

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjenare! Såg i Chrobins tråd på Happy att en sprinter utvecklar närmare 3000 Watt så kämpa på!!!
http://happymtb.org/forum/read.php/1/1478155/page=11
Mvh Lars

STIZZE sa...

Jo. :) Men sprinters kör inte 3000w på sin fyror så det går liksom inte heller att jämföra ;) Det är ju snarare 30s spurter(TCSI) som man kan jämföra det med, och där laddar jag på ~1000w och har inget behov att HÖJA den siffran, men jag har behov att träna musklerna så de orkar behålla den siffran under längre tid, t.ex en hel 30sekunders intervall. Det är mjölksyretåligheten i musklerna man tränar, att musklerna fungerar när det råder total syrebrist.