måndag 7 mars 2011

Sömnlös i Rudan 24h den 7 maj

Som många kanske redan vet så är Sömnlös i Rudan tillbaks. Ett 24 timmars lopp på mountainbike där man kan ställa upp i antingen solo eller i lag. Jag letade efter lag och hittade ett tillsammans med Johan A, Göran och Magnus(lundatok).

Tävlingen är på dagen om exakt 2 månader den 7 maj. Så därför ska vi åka och käka mat och dricka öl samt taktiksnacka ikväll på Bistro Humlehof vid 18 tiden. Jag ser fram emot en stor schnitzel och en eller flera riktigt fina öler, ska bli kul att åka dit då jag aldrig varit där tidigare.

Ingen utav oss har några egentliga prestationsförväntningar av tävlingen utan vi gör det endast för nöjet. Det har viskats om att vi förväntar oss en sistaplats, medans Johan A har fått för sig att vi ska ta 8-9 placeringar med mig i laget... Men nä, så kommer det nog inte bli, det där får han fixa själv tycker jag! Men jag kan nog garantera att jag ska köra skiten ur mina ben på tävlingen iallafall, även om jag måste spara lite till premiären på långloppscupen som går helgen efter. Det ska bli ett roligt event men vi får verkligen hoppas på bra väder. För är det kasst väder lär det bli misär utan dess like.

De har en hemsida uppe men den är inte mkt uppdaterad, men ni finner den här. Jag hoppas att fler vågar ställa upp i lagtävlingarna, och om inte så iallafall att ni kommer förbi och dricker öl och fixar lite grillkorv eller nått åt oss stackare i sadlarna ;)

Inga kommentarer: