söndag 6 mars 2011

Crossrunda på järvafältet och sen squash

Idag åkte jag, Magnus och Johan till järvafältet och skulle crossa lite. Jag har aldrig varit där och förväntade mig inte någon stor plats direkt, men fältet är verkligen stort. Och det är fint som attan också, ungefär som erstavik, fast finare och mycket större. Tempot blev som annonserat på happy, i Mona Sahlin tempo. Rätt lagom för G2 pass med andra ord.

Efter crossrundan kom en polare över och tog massvis med bilder på scalpelen som kommer upp imorrn förmodligen. Sen åkte vi till tyresö och spelade squash i en timme. Förvånadsvärt var jag fortfarande pigg i benen efter passet, dock fick jag två stora blåsor på undersidan av tårna. Sen drog vi och handlade och åt fajitas-tacos och kollade på skräckfilm. Efter det drog vi hem till mig och han fick sin present jag fixat åt honom. Jag drog ihop en custom made t-shirt med texten "THOMAS PECILLO - that's my name bitch" på samt en snygg bakgrundsbild.. Nä inte så moget, men vi två förstår/gillar ironin i det. Han blev väldigt glad över en ypperligt mogen t-shirt och skall ha den under kavajen på jobbet i nästa vecka!

Men men... några bilder från idag då!
Enligt Magnus termometer var det skönt i solen idag!
Johan står och spanar efter Magnus som kommer med ett tåg efter oss till Häggvik Stn.
Och så kommer Magnus!



































Han har en såndär snygg jejk dö snejk med sig
Vi inledde rundan med lite teknikåka på smala upptrampade stigar, precis vad jag gillar!
Men mestadels så såg vägarna ut såhär, perfekt cykling verkligen.. aningen isigt kanske, men annars perfekt.
Precis när vi tagit oss upp för två backar, så ser man en till..
Jag har pyspunka och behövde fylla på luft två gånger. ~0.7-0,8bar vilket jag uppskattar det till är lite för riskabelt.
Behöver man säga mer? Helt perfekt..
Och så en bild på boysen
Kartläsaren satt längst fram



































Väl framme på fiket "Bögs gård" var det ägg och räkmakan som rekommenderades.
Vi blev mycket nöjda!
Och det blev bruce lee också..



































Jag högg in då hungern satt fint där den skulle



































Den var riktigt riktigt god..



































Påvägen hem, på hemmaplan, lyckades vi köra fel.. så vi tog båten över till sjöstaden!
Solen värme skönt, det kändes som en riktig vårdag..
Avslutningsbilden. Båt, vatten, vass, modern stadsdel, skidbacke och blå himmel. Vilken surealistisk bild. Stockholm är riktigt fint..

Inga kommentarer: