måndag 21 mars 2011

Spårvägen CF och licens!

Nu har jag fått min licens "Elite men" vilken går under Spårvägen CF. Det ska bli kul att åka och träffa några spårvägen cyklister, jag tänkte prova så fort som möjligt med deras "långloppsgruppen" för att lära känna folk så tävlingarna blir roligare i sommar. Det är alltid skoj att känna tillhörighet med klubben och människorna man kör för, såklart. Per Kumlin har ju tyvärr gått ur då han fick spons genom Cykloteket Racing Team, men vi har ju en bra relation iallafall. Jag undrar ifall någon annan Polisen Cykel IF-medlem finns kvar, någon som kanske känner min bror Ronnie Jansson. Det hade varit skoj att få se lite rötter från den tiden även om jag själv inte var så aktiv Polisen Cykel-medlem.

Nu ska jag luska ut ifall man fick köra Seniorklass på XC tävlingarna med Elit-licens, det får bli som det blir men helst kör jag så på de få rena XC-tävlingar jag kommer köra. På LLC som är årets stora mål kommer jag köra Elitklass, och bli frånåkt så det skriker om det, men vad gör det. Jag längtar ofantligt mycket! Det var riktigt kul att va ute i skogen med Scalpelen idag, jag längtar verkligen tills snön är borta och skogen är fylld med lerhål och vattenpölar!

1 kommentar:

Per Kumlin sa...

Mario Toledo på Cykel City och Patrik Dahl körde för Polisens Cykel när Ronnie körde, Mikael Flockhart och Stefan Nilsson kom in lite senare i klubben och de kör mer eller mindre allihoppa fortfarande;-)