tisdag 22 mars 2011

Tisdagscross från hbb

Det var jag, Johan och Andreas som cyklade cross idag. Vi bestämde oss för att kolla hur erstavik mådde och så gjorde vi. Erstavik mådde väldigt bra och välkomnade cyklister, faktiskt så pass mycket att vägarna fläckvis ville begrava oss och våra hjul. Det blev riktigt tungcyklat lite här och var, men egentligen får jag säga att det var kanon.

Efter erstavik körde vi standardrundan, Älta, Bollmora, Trollbäcken, Vendelsö, Norrby, Vega, Länna, Skogås, Trångsund, Huddinge, Farsta, Sköndal, HBB.. You've heard it all before.

Rundan var bra. Det såg ut som om det var blött på marken överallt men det stänkte förvånadsvärt väldigt lite så i den aspekten var det riktigt nice. När vi pausade lite utanför Vega blev jag riktigt sugen på att prova sambalburgaren som alla snackar om. Det där får vi styra upp så småningom, en vardagsrunda som börjar lite tidigare, slutar senare, och spenderar middagen på vega.

Hastigheten idag var rätt låg, strax under 25km/h. Kroppen börjar känna sig lite trött såhär fjärde dagen på sadeln irad. Jag hade egentligen mer att ge, men aktivitus-schemat säger inte att jag behöver ta ut mig mer än vad jag gjorde idag så för en gångs skull så cyklade jag medvetet lite lugnare just för att spara mig till kommande pass.

Jag har ju fler träningpass den här veckan att genomföra och jag är borta hela helgen så det blir mycket träning pårad här. Jag har fyror, 2x20 och tabata kvar på schemat denna vecka. Onsdag, Torsdag och kanske kanske Söndag kväll på mig. Jag borde spara ett pass till söndag, så blir det nog också. Vore kul att spara fyrorna till söndag och försöka ta personbästa igen med pigga ben. Vi får se!

Johan tog lite bilder..

Här ser man tydligt hur vi letar oss ut till kanterna för att inte sugas fast i sanden i mitten
Jag har högt sadeln lite på rundan och fick justera den lite
Skönt att rulla asfalt..



































Jag och Andreas..

Inga kommentarer: