söndag 6 mars 2011

Personbästa på 4x4, igen!

Återigen så drog jag till med personbästa på 4x4, men idag gjorde det ont, nu är jag dödligt nära min gräns enligt mina ben, men jag har en bit kvar enligt min puls. Jag är uppe och nosar på min maxbelastning från maxtestet hos aktivitus för en månad sen.

Jag började första 3 intervallerna på 312w vilket är en rejäl höjning från sist då jag låg på 291w om jag minns rätt. Trots att musklerna värkte redan från första minut så gick det, men jag fick kämpa mig igenom intervallerna. Ändå så kände jag att jag kunde mer. Pulsen är ingen pålitlig siffra men den visade också på att jag kunde mer, så jag ökade upp till 323w och sista 45 sekunderna på 357w på den sista intervallen.

Så återigen har jag alltså dragit personbästa på 4x4, men pulsen är fortfarande låg, 179 kom jag upp i på sista minuten vid 357w, alltså 19 slag från maxpuls. Även om jag inte lägger någon vikt i vad pulsen visar så är jag nyfiken vad detta betyder med min låga puls. Antingen så pushar jag mig för dåligt eller så, ja jag är osäker. Kan ju ha att göra med låg blodmängd just nu också. Enligt borgskalan så ligger jag helt rätt på 4x4, kanske en liten ökning går att göra till nästa vecka.

Jag läste en tråd på happy angående samma fenomen där en annan person upplevde samma sak, han gick dock och blev förkyld ett par dar efter vilket verkade vara hans anledning. Micke Flockhart klev dock in i diskussionen innan det var sagt och skrev att låg puls vid hög belastning helt enkelt kan bero på att man är vältränad. Jag väljer att tro detta, och trampar vidare för bästa möjliga prestationer till sommaren.

Och återigen kan ni räkna med att se mig svetsa fast titan i pannbenet och öka belastningen på KI nästa vecka!

6 kommentarer:

Johan Andersson sa...

Är 179 i puls lågt?? Vad har du som maxpuls då?

STIZZE sa...

179 av 198, 19 slag från maxpuls. :) vafan har du inte KOLL på mina siffror johan.... jag trodde du förde excel statestik om min fysik, fast det kanske är på andra datorn?

Tille sa...

Bra kört! Snart ska jag våga mig över 300W.

STIZZE sa...

skämta inte, du är säkert över 400w?

Macke Johansson sa...

Visar pulsklockan rätt? Precis köpt mig en Garmin 500, den visar mer än min gamla Ciclo.

STIZZE sa...

Macke, jag har också funderat på det.. Om jag minns rätt har jag maxat 184 slag på monarken, medans jag drog till me 198 hos aktivitus. På monarken har jag monarks egna system, hos aktivitus använde jag deras polarband.

Det vore väldigt skumt, och läskigt, om de visar så olika dock. Jag vill inte tro på det.