måndag 21 mars 2011

Kokoshjul till crossen

Jag drägglar så mycket just nu att det börjar bli torrt i munnen! Jag råkade slinka in i "Nya fälgar från Kina" tråden på happymtb och tappade hakan tidigare idag. Nu har jag läst igenom hela tråden och det är ju hur ballt som helst att folk fått kanttråd och tubhjul mellan 1400-1500g för 3000-4300kr paret.

Kvalitén verkar för de som inspekterat dom vara hög eller klart godkänt. Men man kan inte förvänta sig att dom ska ha kvalité som Zipp-hjul för 20'000kr, men jävlar vilken "bang for the buck". Det rycker nått så otroligt i köpfingret just nu!

Varför ska jag tävla så mycket i sommar för, det blir ju så dyrt ;) .. Det vore otroligt mysigt att få cykla på kokos-hjul på crossen(fast på asfalt då) nu i sommar!

3 kommentarer:

Johan Andersson sa...

Mina 1179gr's hjul kostade 3500:- inkl bygge av GurraG. Pinsamt billigt... Tub förvisso..

Anonym sa...

Jag är också sugen. Sålde mina finkokos höstas men suget ett svuscchhh svusscchhh ljud när man trampar är otroligt stort.

//E_____skil

STIZZE sa...

1179gr ?!