onsdag 14 december 2011

310kg i benpress på en 70kg lillgrabb

Det är mitt resultat vid ett maxtest i benpress. Inte helt pjåkigt för en tanig liten spoling för jag, det känns rätt bra iallafall. Jag kanske inte kan cykla, men jag kan trycka upp en vikt med benen i en stålmaskin iallafall!

Det borde antyda på att jag är en hyfsad sprinter, men ändå inte då en spurt även handlar om uthållighet över flera sekunder medans detta är över på några sekunder. Och andra sidan så tror jag att mina wingate-siffror är helt ok också. Hur uthållig jag är från en spurt till en annan har jag dock dålig koll på!

9 kommentarer:

Pontus sa...

Vad har du för mailadress?

STIZZE sa...

s.jansson@gmail.com

Jakob sa...

Det var imponerande! Har du kört benpress/styrka kontinuerligt under denna testperiod?

STIZZE sa...

Nä, jag var med i jämförelsegrppen och blev bara 10kg starkare men det kan lika gärna varit dagsform :) jag tränar ju inte benstyrka..

Peter Hultman sa...

Jag som körde styrkegruppen höjde från 330kg till 410kg (exkl. släde). Men uthålligare på cykeln blev jag inte. Har iofs varit sjuk en hel del under studien så bara hålla samma nivå känns ok...

STIZZE sa...

Har du varit sjuk mkt så blir det svårt att dra slutsatser av ditt deltagande kan jag tänka mig. :)

Peter Hultman sa...

Ja, det är nog inte helt optimalt.

Anonym sa...

Bra pressat, var det med slädvikten inräknad?
Jag var tvungen att se vad det blev per kilo kroppsvikt 310/70 (4,43) för att kunna jämföra med mitt värde inkl släde, som blev 428/80 (5,35kg), det var inkl. släde, minns inte vad den vägde.
Vi får spurta om sistaplatsen i uthållighet tillsammans :)

/ Jonas

Anonym sa...

glömde kommentera att jag var i gruppen utan styreträning också.

/ Jonas