tisdag 13 december 2011

Grisrunda med Jonathan igår!

Jag och Jonathan skulle ut och rejsa lite mountainbike på hans hemmatrakter i bromma. Jag började med att pendla ut dit vilket med lite felkörningar tog 50minuter. På vägen mötte jag även beofred från happy som stod under alviksbron och mekade lite på sin nya kedjestyrare.

Väl framme så drog vi iväg mot en hemmaskog som hette Jugarn, skogen var ordentligt kuperad, bra blandning mellan tekniskt och lätt stig. Men med enbart lampa på styret blev det riktigt svårcyklat igår, det fick mig att inse och ge upp försöken med att bekvämt skippa att montera lampfästet på hjälmen för att ha två lampor med mig.

När vi var nöjda med Jugarn efter ett varv ungefär cyklade vi ut till Fornstigen och körde runt där. På fornstigen möttes vi av det absolut lerigaste underlag jag någonsin varit med om. Det var klisterlera som geggade igenom mina rocket rons totalt, på flera ställen stod jag bara och spann utan att komma nånstans och fick kliva av och gå förbi långa partier. Förutom leran så var det riktigt bra cykling på fornstigen, det var första gången jag var där.

Vi var hemma hos jonathan igen kl 22:10 och hade fått 2h15min cykling i benen, och det var utan minsta lilla meter gratis. Idag är jag helt paj i benen, ryggen och nacken. Jag har inte cyklat mountainbike på ett bra tag eftersom jag lagt ner all tid på crossen istället, och denna grisrunda i leran var ingen barnlek för mina grenspecifika mountainbike-muskler. Men roligt var det!

Jonathans vintercykel, en dirthoj som han byggt om till mountainbike med ställbar dämpare på 120 och 140mm dämpning fram

Detta är hans tävlingscykel, en Flash 29 1:a med hollowgram vevparti.. en riktig dröm

Jonathan efter rundan

Inga kommentarer: