onsdag 28 december 2011

Så jävla pepp på träning igen!

Jag är så jävla pepp igen! Det känns grymt skönt att vara SUGEN på att träna igen. Det är just det här SUGET för träning som gör att man klarar av att träna mycket och inte gör avstickningar från träningsschemat!

Igår blev det dubbel/trippelpass. Pendling med intervaller, jag var helt jävla sämst i motvinden, fulcrossen och dubbla dubbdäck. Sämst självförtroende till/från jobbet. Ändå pushade jag mig så mkt jag kunde i backarna påväg till jobbet.

Sen blev det tisdagsrcrossen där jag sög hästballe, grabbarna som jag normalt är lite starkare än sopade banan med mig. Vid två tillfällen tappade jag deras ryggar och det fanns ingenting jag kunde göra åt saken, det kändes lite som vintern 2010/2011 igen då jag också fick  kämpa som men IDIOT för att hänga på, och ändå tappade rygg.. Men det är bra att få kämpa, då kommer jag snabbare tillbaks också! Jag ser fram emot dessa rundor tisdagarna framöver i vinter..

När jag crossat klart tyckte jag att det var dags att jag gjorde något åt min riktigt kassa bål. Jag är riktigt klen i mage/rygg, så jag slängde mig ner på golvet och drog 3x15situps och armhävningar, körde sen 60sek planka på båda sidor, gjorde en till omgång med 25 armhävningar och 20 situps, 40sek planka på varsin sida och sen grät jag en gnutta. Ni vet den där känslan när man inte kan andas för att magen krampar efter att man ansträngt musklerna? Exakt så var det, redan vid första repetitionen.

Idag är jag helt kaos i kroppen, och det känns skönt. Det känns härligt. Jag KÄNNER att jag gjorde nånting bra igår, även fast jag hoppade över sista 30minuterna på cykeln.

Idag blir det fyror på monarken när jag kommer hem. Micke har satt upp ett härligt träningsschema för mig 9 dagar framöver nu, det blir alltså 10 dagar träning irad, dvs om man räknar 20 + 25min lätt löpning som träning på två separata dagar. Men för mig är det träning, jag kommer vara stum efter 20-25min lätt löpning också eftersom jag saknar de grenspecifika musklerna. Tanken är att få till mer allmän träning för mig med, och det kan nog verkligen behövas då jag tränat enbart grenspecifikt.

Micke har även identifierat ett område hos mig som mig som skall tränas. Nämligen uthållighet över tid där jag klarar av ungefär 2/3 av längden/tiden av vad han klarar av på en belastning en bit under tröskel.

Jag är supertaggad nu, detta kommer bli KANON!

Jag hittade en bild från i somras när jag och Johan cyklade sörmlandsleden på cykelcross, härliga cykelminnen är vad man ska fylla tankarna med nu när vintern är här och lidandet skall börjas!

Inga kommentarer: