torsdag 1 december 2011

Tour d'Ötzi XL 2-3 december

Jag hade planerat att köra denna randonnör-runda i minusgrader, nattetid, runt mälaren vilket är ungefär 32mil. Jag lovade till och med vid happy-trådens start att om jag hade skaffat kläder i tid så skulle jag köra.

Nu verkar det ha löst sig med kläder, förutom handskar men det är inget problem då jag kan fixa detta imorgon isåfall, samt så behöver jag skoöverdrag för vintertemperatur.. och en randonnörväska att fästa på sadelstolpen.

Men hur som helst, GIH-studien ville sätta stopp på detta spektakel då jag har ett slut-test hyfsat nära denna runda. Nu har jag dock upptäckt att jag faktiskt körde en brevet på 20mil två dar innan förra testet så det kanske till och med kan vara den optimala träningen inför maxtestet för att matcha träningen jag gjorde innan förtestet etc.

Jag har återigen ställt frågan till grabbarna som har hand om detta och de skulle ta ett möte om det imorgon. Jag håller tummarna hårt för att dom låter mig åka och att det fungerar fint. Är villig för förslag till förändringar i schemat för att få köra denna runda.

Det har liksom varit lite av vinterns stora dont-wanna-miss runda.. Mer om rundan finns här på happy

Inga kommentarer: