måndag 5 december 2011

Maxtest på GIH idag

Idag gjorde jag ytterliggare ett sluttest på GIH, denna gången tröskeltest till max. Syreupptagning hade jag förbättrat från 55ml/kg/min till ~60ml/kg/min(såg inte och frågade inte om exakta siffror). Däremot presterade jag inte lika bra i uthålligheten över tid. Jag vet inte vad det betyder, att benen var trötta, att jag inte lyckades pusha mig tillräckligt hårt?

I efterhand tycker jag ofta att jag nog hade kunnat pusha mig liiite lite till. Samtidigt var det rent överjävligt idag när jag kom upp på 360w och matade, jag tappade kadensen och sen var det kört att få upp den igen.

Hur som helst är det kul att jag iallafall hade bättre syreupptag, och det är skönt att det värsta är över nu. Nu är det bara en muskelbiopsi kvar imorgon och ett nytt maxtest på benpress då mitt upplägg blev lite speciellt.

Micke käkade tårta och drack bubbel när jag gick in på 270w i 5 minuter under första delen av tröskel-testet, då var jag lite avundsjuk och hans hånléenden avslöjade att detta inte var helt oplanerat. Han måste nog ha slagit nytt rekord i antal vilodagar på rad kan jag tänka mig då han och Louise blev föräldrar i slutet på förra veckan.

Själv kommer jag ta en vilohelg hade jag tänkt mig, vi ska till arboga på fredag efter jobbet och vara där tills på söndag, titta på svärföräldrarnas nya lägenheten och strosa runt lite. Det kommer även vara julmarknad denna helg i Arboga, då ska jag försöka hitta julklappar och köpa lite goda ostar och annat gott.

På tal om ostar så har jag köpt en god ost, en örtkryddad salami och kex till ikväll. Jag tänkte fira lite med Karin, att vi är så bra eller nått åt det hållet :) Jag jobbar även på att få ut RR'en om 33milar-rundan, har skrivit halva igår men inte fått tid över till mer bloggande än så länge.

Kände just nu mer för att skriva om GIH-passet idag istället :)

1 kommentar:

Kejrin sa...

Vi är awesome! Men kommer du inte snart så äter jag upp osten själv :D