lördag 10 december 2011

Morgonlöpning

Det blev ingen löpning när jag kom fram igår, jag föll på grupptrycket i mina icke stöttande svärfar och sambo som tyckte att jag skulle ta en öl istället.

Men imorse klädde jag på löpkläderna direkt vid första steget ur sängen och gav mig ut. Det blev inte riktigt som tänkt men snarlikt. Jag sprang utmed en väg som jag fått beskriven, ganska snart hittade jag en lång trappa vilket enligt tidigare nämnda personer inte fanns i närområdet. Trappan var dock i trä och snorhal så att träna intervaller där var bara att glömma. Jag sprang vidare och kom fram till arbogas skidbacke och stannade till.

Upp för backen var det högt gräs och snö vilket var tungt att springa i, jag kom upp för halva backen innan jag dog. Vilade kanske 30sekunder och fortsatte sedan resterande bit upp. Tog det lugnt där uppe och gick/lunkade ner igen. Spanade in ett annat spår upp för backen på andra sidan och sprang upp där istället. Återigen var jag sänkt efter halva backen och vilade lite innan jag fortsatte. Sista 20meterna drog jag en 100% spurt vilket va en tafatt sådan då jag var så stum i benen vid det här laget.

Efter två backvändor nöjde jag mig då benen var på väg att sprängas. Sprang hem igen och satte mig i jägarvila innan jag gick in i lägenheten.

1min 34sek höll jag ut, tyckte själv att jag var klen. Men det återspedglar också ett hårt pass innan. Jägarvila blir nog ett återkommande fenomen i min vinterträning!

3 kommentarer:

Anonym sa...

1:34 alltså, då har jag något att försöka slå i eftermiddag.

STIZZE sa...

Slå 5:20 som min cannondale-kollega klarar av istället. Min är förmodligen ingen vidare :)

Anonym sa...

Efter några misslyckade tröskelintervaller lyckades jag inte mer än vara nära 1:31 blev det för mig.