torsdag 15 december 2011

Sova tidigt idag

Efter en tung vecka är det dags att lägga sig tidigt för att komma ikapp igen. Vilodag har jag idag också, som grädde på moset. Snart väntar en helg med mer cykling. Karin jobbar och jag har inget för mig, vädret verkar inte va nån höjdare direkt med regn på lördag och snö på söndagen, men det är fortfarande plus 1grad så det lär ju smälta bort och bli slaskigt istället.

MUMMA! Snart börjar TC-säsongen på riktigt. Massvis med 2x20 intervaller kanske? Man ska ju försöka periodisera har jag hört talas om(och gjorde även förra vintern). Träningen ska läggas upp nu när som helst. Jag ska skapa en bättre träningsdagbok hädanefter också, där jag fyller i all vettig information. Jag funderar på ett excel-format med värden som jag kan göra grafer av. Typ, motivation inför, under, efter passet för att kunna se trender i efterhand. Långsiktigt kan det vara ett bra verktyg för att lära sig om sig själv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför inte funbeat.se?

Anonym sa...

Excel är bra. Jag har data sen 2000 i min dagbok.

/Eskil