tisdag 6 december 2011

Tisdagscross ikväll

Det blev en fin tisdagscross idag. Jag fick lite stressigt att byta däck till vanliga crossdäcken, tvätta och klä på mig. Jag var några minuter sen men grabbarna väntade och Martin var också sen visade det sig.

Vi körde en variant av den typiska rundan, HBB - Skjutbanan - Erstavik - Äventyrsbanan - Korsa skogen via grusvägen som går upp från äventyrsbanan - Flaten(högervarv) - Torpet - Ut mot asfalten - Nynäsvägen - Enskededalen - Hbb.

Jag var pigg som vanligt, fick dog lite draghjälp med Robban som var piggare än senast, vi är nog lagom sporrar till varandra för att pusha sig kan jag tänka mig. En gång när jag dragit ett fält och några hundra meter in i skogen gick han upp och drog ifrån mig med 10m vilka jag inte kunde täppa förrän han började rulla vid en utförslöpa ner mot äventyrsbanan.

Förutom det så ledde jag väl tåget den mesta delen av kvällen. Det är rolig cykling, skönt att få känna sig stark samtidigt som vi fick ett par riktigt bra intervaller ihop. Och som tidigare sprätta jag i rätt många backar vilket jag tror kan göra en hel del för mig.

Men det bästa med rundan var helt klart att Johan hade med sig glögg som vi njöt utav vid flatenbadet!

Nu är det fröst på vägarna..

Och mörkt, ända fram till mars/april nån gång..

Inga kommentarer: