fredag 30 december 2011

Firade in helgen tillsammans med monarken!

Körde en all-in på monarken på 10minuter. Är inte helt nöjd, tror att jag kunde tagit i lite mer, ett återkommande fenomen hos mig. Egentligen vet jag inte om jag faktiskt kan mer eller om jag bara inbillar mig.

Sen körde jag 10/20 intervaller i 15min, men jag mindes belastningen fel och körde 10sek MAXspurter de första 5 och mådde rätt kasst i benen och lungorna. Klev av och tittade till passbeskrivningen och drog ner belastningen till typ hälften, nu kände jag återigen känslan hur ett sånt pass känns, dvs inte så jobbigt alls.

Efter detta gjorde jag mitt första pass någonsin med enbensintervaller, fick problem med att skorna lossnade ur pedalerna, får skruva åt dom mer till nästa gång.

Jag får ändå vara nöjd med dagens pass, benen är redan köttslamsor idag. Undrar hur dom känns imorgon, efter jag kört ett nytt gäng fyror + tröskel.

Jag har en träningskontrollant också, han håller stenkoll på att jag sköter mig eller inte.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur funkar de här enbens-intervallerna? =)

STIZZE sa...

Trampa tills du är helt slut, sen byter du ben, och repeterar några gånger, typ..