tisdag 1 februari 2011

Dagens grymma crossrunda!

Idag var det utklassning i antal mtbcyklister jämfört med crosscyklister vid HBB. Verkar som flera vaknat till liv igen nu när det börjar smälta och skogen är mer framkomlig, tror jag såg 7 eller 8 mtb cyklister?. Ett tag så var vi t.o.m fler cx åkare än mtb cyklist, ett par veckor var det bara ~2-3st som körde mtb.

På cross blev vi fyra pers idag, jag, johan, robert och gunnar. Vi körde en favorit i repris(tack johan a för att du visa denna runda) och körde drevikrundan kombinerat med en sväng för erstavik via hästhagen, saltjö-duvnäs. Jag var taggad idag och körde på sportdryck, konstigt nog så fick jag håll vilket jag aldrig får normalt. Tack vare sportdrycken kanske? Jag kan inte komma på något annat, för håll brukar väl komma kombinerat med intag? Sist jag käkade nånting innan rundan var kl 11:45 då jag lunchade, massvis med timmar tidigare alltså.

Tempot var lagom för mig, bra med träning utan att bli alltför kränkt. Jag kunde hänga med ganska bra förutom någon enstaka gång när jag blev helt galet avhängd. Såg grabbarna typ 2mil bort när jag kom ner i full fart för en nedförsbacke med en ~500m lång väg följt av ~300m uppförsbacke, dom var ca 500m bort när jag kom ner och då hade dom hängt av mig typ 800m tidigare om ens det. Det måste ha gått helt sjukt snabbt där för jag låg inte i nått såsartempo jag heller även om jag fick ta vinden själv med tunga ben.

Det var en riktig glädjerunda helt enkelt, fångade in massvis med skön cykelkänsla och härlig motivation. Cykling är så jävla roligt när det känns bra.. Och det var grymt kul att det smält så mkt nu, på asfalten går det fort som fan utan att man behöver ta i så mkt, stor skillnad från vägarna ute i erstavik :)

Ryggen på oss på erstaviks mörka vägar
Ute på asfalten och nöter ordentligt, jag funderar lite på glasögon.. jag kisar rätt mkt när jag cyklar.
Snackar en stund på andra sidan vega, och tille syntes inte till..
Skitig och glad när man kom hem! Smaka på den här glädjen lars, nu är jag back on track! :)

7 kommentarer:

DrGT sa...

Det blev som sagt en bra runda, fick ihop 68 km ToR Danderyds sjukhus och nu är den också loggad med GPSen. Blev lite stressigt på vägen till HBB då jag fick genomslagspunka vid universitetet så tack för att ni väntade några minuter :)

Anonym sa...

Kön runda tycker jag också, var lite mör på kvällen efter middag och ett par glas vin. Kul att läsa om din nya hojpa också, den blir fin! /Robert

STIZZE sa...

Jag va också mör, även idag.. blev som tidigare bloggat kaos på monarkpasset så jag fick avbryta. ;) Visst är den vacker! Kommer spenderas många roliga timmar på den i sommar :)

DrGT sa...

Här kommer efterfågade data:

Från HBB till stationen där Black Planet avvek: 40.7 km, 2:09:40, 19 km/h i snitt.

Själv hade jag ToR Mörby C:
68.0 km, 3:40:58, 18 km/h i snitt.
Kör med autostart/stopp på min Garmin Edge 705, så medelhastigheten är rullsnittet.

STIZZE sa...

Aha, cyklade vi så sakta alltså :) inte en chans att jag klarar av att hålla rulle på söndagens 10mils runda med andra ord, dom snitta 26km/h förra gången inkl 2.5mil bonk ;)

DrGT sa...

Hur mycket isiga småvägar, gångvägar med övergångställen, väntande på andra cyklister, etc. ingår på 10-mils-rundan? Av kartan att döma kör de mest på bilvägar och då går det undan :)

STIZZE sa...

Kanske.. svårt för mig att ha koll på vad som är vettigt utan cykeldator :)