söndag 20 februari 2011

Dubbelpass idag och fjärde passet på tre dar!

Idag var det dags för en EPO runda i erstavik, igen. Förutom Johan, dök även Andreas upp och ville rejsa lite. Vi körde runt lite i erstavik och tempot va högre idag, men jag fick väl ta i ungefär lika mycket som igår egentligen, orkade inte allt för ofta hänga rulle med Johan och Andreas. Jag vet inte exakt hur långt vi cyklade, men det blev ungefär 3 timmar. Och kylan var riktigt behaglig idag, solen var framme och värmde oss, det var mellan minus 3 och minus 6 ungefär, alltså helt perfekt och behagligt.

Det hände lite konstiga händelser under rundan idag. Johan blev jagad och nästan biten av en galen hund med aaaalldeles för långt koppel. Vi lyckades skrämma en häst så ryttaren ramlade av och hästen skenade iväg. Jag fick se en liten mus springa på snön. Sportdrycken i vattenflaskan frystes alldeles lagom så det blev en skitgod slush. Superape dök upp väldigt bra tajmat när vi andra satt och fikade på ekofiket.

Benen var helt slut såhär tredje dagen irad, men abstinensen för att cykla har ju varit hög eftersom jag varit sjuk i 1½ vecka innan det. Så när jag kom hem, alldeles slut och föstörd med ben tunga som betongfundament, fick jag den dummaste idén. Jag skulle klämma av det sista passet på träningsschemat, jag bestämde mig för att bocka av ett 4x4 pass på monarken!

Och så blev det, jag höjde även belastningen den här gången från senast! 282w körde jag på, det är förövrigt min maxbelastning från testet den 17 augusti 2010, och detta kör jag alltså fyror på nu! :) Men, jag tror faktiskt att jag ska klara mer. Egentligen känns det som om detta är riiiktigt nära min gräns, men med 3 pass i benen varav ett av dom precis utförda, var benen tyngre än de skall va innan ett sånt här pass också. Benen lät mig precis klara av denna belastningen, dom hade inte klarat många watt mer, medans pulsen indikerade på att jag ska klara mer. Så när benen är fräsha är det dags att höja belastningen ytterliggare igen. Ungefär 5 pulsslag till ska jag komma upp i för att nå 95% av maxpuls.

Såja, nu var det berättat och klart! Efter cykelrundan blev det att städa hela lägenheten och springa iväg till ica för att handla tacos och överraska Karin(sambo). Hon har ju varit borta i helgen varav mitt lilla "träningsläger" blivit möjligt! :)

Här följer lite bilder från både johans, andreas och min kamera från crossrundan!

Vi börjar med en bild på mig. Johans beskrivning på bilden var, "här kommer stizze som en raket". Medans verkligheten var att jag var avhängd med typ 300m och ordentligt kränkt.

Erstavik var fint som vanligt..


Andreas var stark idag, starkast av oss tre. Fast så är det väl alla dar i och  för sig..






































Andreas, Johan.. och om ni sätter på er glasögonen så finns jag med där i bakgrunden också!


En till bild på fina fina erstavik.. Rekommenderas verkligen just nu, underlaget är perfekt!


Johan skulle va ball och dra till en sladd på bakhjulet, det slutade inte riktigt som han hade tänkt sig..


Sen var det bara att klättra upp!


Vi avslutade rundan på ekofiket. Jag nöjde mig dock med en kopp kaffe..



Jag ser sammanbiten ut, men egentligen frös jag bara lite. Jag brukar bli först varm när jag kommer in på fika, men efter ca 10minuter övergår det i köld istället.


Och förresten, här har ni den lille musen jag hittade!






































Fick gå ett par steg närmare, men då började han kuta iväg!






































Och där sprang han in och gömde sig..



Fan vilken skön helg jag har haft i sadeln!

4 kommentarer:

Johan Andersson sa...

Ger mig ut mot Erstavik om 20 minuter... Hoppas på finfint underlag.

STIZZE sa...

Det är helt perfekt underlag! Men det finns ingen sol som värmer dig/er ;) .. Heller inga galna hundar eller hästar att skrämma vilket kan va skönt.

Johan (Black Planet) sa...

Nu har du chansen att köra en runda till :D

STIZZE sa...

NÄ. ;)