fredag 4 februari 2011

Monark med en fullbordad 4x4

Jag tog en vilodag efter det misslyckade 4x4 passet i onsdags och gjorde ett nytt försök idag, även fast jag fortfarande kände mig trött och sliten. Idag gick det bättre, konstigt nog var dock de två första intervallerna tyngst. Ändå så valde jag att stanna vid 4 intervaller, jag måste dock erkänna att jag gick tillbaks till 264w. I onsdags provade jag ju 277w med slitna ben.

Pulsen låg högt och bra och nu är det inga fler vilodagar denna vecka så jag tyckte att det är dumt att ta ut sig för mkt.

Håller just nu på att fundera på hur jag ska göra på söndag. Antingen följer jag aktivitusschemat och kör en 2x20 intervall. Eller så hänger jag på johan och happy gänget på en ~10milare för att sannolikt bli avhängd, för att sedan dra ner tempo och bara köra distansen och njuta istället.

Frågan är egentligen vad som är bäst för den stora dagen på TISDAG nästa vecka, då det är maxtest på aktivitus. Det vore ju nice att tappa några extra gram inför invägningen på tisdag, men jag har fått för mig att jag har en högre mentalstyrka när jag kört ett 2x20 som senaste pass, förutsatt att jag inte är stum i benen från detta och/eller pass innan detta.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skaru med ett träningsprogram till om du inte följer det? :/

Mamme1/G

STIZZE sa...

Vad ska du med en CYKEL till när du inte cyklar, gubbe! :)

Anonym sa...

Oj, var det en SÅ öm tå, ursäkta! :D
(nu ska jag valla färdigt)

Varma hälsningar från säsongsaktivisten!

STIZZE sa...

nä det va därför jag gav dig en smiley och gubbpik, GUBBE! :)

Anonym sa...

Eftrsom du inte kört speciellt många tiomilare och alla utomhusrundor tycks gå i kränktempo skulle jag rekommendera 2"20 om du vill vara fräsch på tisdag.