lördag 26 februari 2011

4h cross med avslut upp för HBB

Nu är jag duschad och klar... det blev en riiiiiiktigt fin runda idag, som gick ut mot liljeholmen och gröndal, för att svänga ut mot skärholmen. När vi var i närområdet där tog vi en runda runt skärholmen ut med vattnet om jag förstod det rätt, det var riktigt kul också att köra lite teknikträning igen på de smala upptrampade spår med 3dm att cykla på och lössnö på sidorna där ute. Så grymt fint utmed vattnet också. Sen rundade vi kungens kurva och siktade hemåt genom bland annat farsta. Varken jag eller Johan har distansmätare men vi uppskattar nånstans mellan 6 och 8 mil blev det nog, hur som helst blev det 4 timmar aktiv cykling, med strax över en timmes fika på brotorp.

Brotorpfiket blev premiär för min egen del och jag blev glatt överraskad av det stället. Grym våffla med hjortronsylt och ett par koppar kaffe med socker i... Socker i kaffet är så klockrent efter en cykeltur, annars dricker jag utan.
Själv avslutade jag rundan med att bestiga hammarbybacken på cykel, fast från baksidan! Det gick faktiskt förvånadsvärt bra, jag behövde bara sätta ner foten tre gånger varav ~10m var omöjliga att cykla och jag fick gå. Med bra rundtramp och lite tålamod gick det vägen, ingenting är omöjligt! Och det gick även bra att cykla ner på framsidan vilket jag var lite skeptisk med först, hjulen dök ner rätt djupt på sina platser. Men jag möttes av léenden och roliga/glada kommentarer både väl uppe på toppen och påväg ner vid barnbacken vilket var trevligt! :) Jag gillar glatt och trevligt folk, det är så man ska va!

Tack för rundan Johan och bonbon(vad heter du på riktigt förresten?), det blev verkligen en perfekt lördag i varmt väder och solsken mesta delen av rundan. Inte fasligt mycket slask heller med tanke på att vi har plusgrader ute idag.


Bonbon visade oss fina upptrampade stigar utmed vattnet runt skärholmen
Det värmde riktigt skönt idag i solen..
Strax innan farsta stannade vi till innan vi tog en promenad på ca 150m



Vi tog ett stopp i farsta och solen värmde varmt och skönt
I en liten böj i lä stog vi..

Johan hade nämligen punkat ;)
Vid segeltorp såg vägarna ut såhär
Nån gång strax innan brotorp var jag bevisligen trött en liten stund..



































Mera fin väg..
Och så äntligen våffelfika på brotorp!



































Våfflorna halvt uppätna och en hungrig Johan på andra sidan bordet..




































Det var riktigt mysigt där med naturen runt knuten

Här gräddar dom våfflorna



































Väl uppe på hammarbybacken blåste det som bara fan

Utsikten är riktigt fin även om vädret hade mulnat till lite nu

Och så beviset på att hojen var med där uppe också.. jag funderade lite på downhill i backen, men näää..

2 kommentarer:

Per Kumlin sa...

Fan då körde ni förbi mig nästan, Det var där jag körde hem efter backträningen i torsdags Vinterviken - Skärholmen

STIZZE sa...

Riktigt fint var det där! Och kul att köra nått nytt..