onsdag 16 februari 2011

Kringelloppet 23/4 och 24/4!

Jag undrade lite om varför det stod två datum på Kringelloppet, tänkte först att det kanske är en etapp tävling på 2 dagar, alternativt att man kör junior eller liknande på dag 1 för att köra elit och tyngre klasser dag 2. Jag googlade lite men hittade inte svaret så jag postade på happy och fick ett spännande svar!

Dag 1 den 23/4, så kommer det köras XCE, Cross Country Elimination! Det är den nya tävlingsformen för XC som körs på 500-1000m banor. Banorna skall innehålla naturliga hinder och artificiella hinder och alla ska kunna forceras med cykel dvs man ska inte behöva stiga av. Banan ska max ha EN kurva på 180 grader och så lite singletrack som möjligt, allt för att så det ska finnas gott om möjligheter att köra om. Man startar 4 eller 6 st i varje heat, beroende på hur många som ställer upp till tävling.
Dag 2 den 24/4, kommer det köras vanlig XC tävling på 1-2h beroende på klasser. Det blir förmodligen Senior eller Sport för mig, har fortfarande inte bestämt mig hur jag gör på XC tävlingarna.

Och sen har vi dag 3 den 25/4, då är det dags för kolmårdsbiken för att spöa eskil. Blir en tuff tredagars tävling där! :) Hoppas bara jag kan få samåka med någon dit för transport, har för mig att Lars var sugen på att åka ner, och vem var det mer, prophet?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till!

//Eskil

Unknown sa...

Jag har fortfarande för avsikt att köra Kolmårdsbiken, fast jag har inte riktigt fått tummen ur och anmält mig ännu, inte heller hunnit vaska fram finanserna för det heller...

PM'a mig på Happy inför loppet så ska det nog ordna sig...

// Larsa :D (på MC Fury'n)