måndag 14 februari 2011

Löning snart!?

Kan det inte bara bli löning snart, det rycker i scalpel-nerven nu.. Jag vill ha hem cykeln, prova nya bromsskivorna, beställa sadel, känna på styret och se hur jag gillar/ogillar det.. Jag kommer troligen vilja ha nytt styre, 620mm är för brett, jag vill inte kapa(har ingen såg och vill inte köpa) och det finns riktigt billiga lätta styren att köpa också. Pedaler ska inhandlas och bytas klossar på skorna.. Handtag ska jag byta direkt, jag är sugen att prova de där ESI handtagen som är lätta och gjorda för de som gillar "smala/tunna" styren, dom ska bli spännande att få prova.

Det är efter dessa inköp, som jag äntligen kan känna att jag har en stabil ekonomi igen. När tävlingshojen står raceklar och tuggar fradga..

13 kommentarer:

fredrikw sa...

Om inte originalstyret väger alltför mycket verkar det ju billigare att köpa en såg för en hundring på CO och kapa själv än att köpa ett nytt styre för en tusenlapp...

STIZZE sa...

ett nytt styre kostar inte en tusenlapp och det vet du mycket väl om själv, en femhundring så har man ett styre på 116g t.ex. Misstänker dock att originalstyret väger en del

fredrikw sa...

500 för styret, sen måste man lägga till alla extragrejer man inte behöver men köper när man ändå beställer + frakt, då är man lätt uppe i långt över 1000:- Men visst, hade faktiskt för mig att styret var lite dyrare...

Anonym sa...

Vad är det för sadel du är på jakt efter. Har en svart SLR med Carbon rails helt ny, antingen är det en SLR Fibra eller en Kit Carbon. Får kolla ikväll. Det står 125 gr på den har jag för mig.
Kan släppa den för bra pris
Maila mig på denna adress markus.johnsson@autocom.se

Bra blogg du har, kul läsning MJ

STIZZE sa...

Tack för erbjudandet markus men jag kommer köpa en SpeedNeedle Alcantara, 87g. :)

http://www.starbike.com/php/product_info.php?lang=en&pid=5164

Anonym sa...

Jag har monterat ESI handtag. (Se Cannondale tråden på Happy). Känns riktigt fina.

Varför vill du inte kapa styret? Det räcker med ett sågblad. Funkar hur bra som helst. Så kan du spara pengarna på styre. Några gram där gör dig INTE snabbare.

Lägg pengarna på rakblad så du kan raka benen istället ;)

//Eskil

STIZZE sa...

Säger killen som köpte SLK styre? :)

Anonym sa...

Ja. det är ju tungt. Kapade det från 620 till 580mm och tror det väger 134g. Fick de grisbilligt.

Vad sitter det på din vid köp då?

//Eskil

STIZZE sa...

"C2 Premetec 620 mm with 0 rise" är beskrivningen, här ser du bild på den från en annan scalpel såld på CS: http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/163064_152287211486372_150725771642516_246888_8103388_n.jpg

Anonym sa...

Jag trodde du hade ett SLK som det är på Flash 2:an. Då kan jag förstå att du vill uppgradera. Jag sparade 90g på styret :)

//Eskil

STIZZE sa...

Nä.. flash 2 himod och scalpel 2 "himod" går ju för samma pris, men man har skurit ner på ett fåtal saker med scalpelens utrustning för att balansera. Bromsar, styre, sadelstolpe t.ex. Där ligger scalpel ett snäpp under flashen.

Kejrin sa...

MEN han ska inte raka benen..... Ge upp gubbar! Jag har final say ;)

STIZZE sa...

Oj vad len jag är om benen..