torsdag 24 februari 2011

Ekonomi och planering

Förresten, jag har "tänkt om". Jag tänkte ju beställa en speedneedle redan imorgon vid löning. Men nej det är nog dumt, jag klarar mig med originalgrejerna, att cykeln väger över 10kg(troligen 10.2kg) ur lådan med XTR-pedaler, gör mig inget just nu även om den ska ner så småningom.

Detta är prio just nu
- Hämta ut scalpelen, inkl pedaler(xtr) och flaskhållare(titan/carbon från cannondale)
- Säkerställa pengar till min och karins solsemester som vi sannolikt kommer göra strax före eller efter lida loop i juni månad.
- Säkerställa pengar till kringelloppet XCE, Kringelloppet XC, Kolmårdsbiken
- Betala av monarken till mitt in-case-of-emergency konto med deadline till återbäringen, där jag max vill utnyttja 5000kr till monarken.
- Säkerställa pengar till övriga tidiga tävlingar inkl transporter och ev. boende.

Sen efter dessa högprioriteringar börjar det lugna ner sig ekonomiskt och då blir det sub10kg på scalpelen som gäller. En speedneedle sadel och ny snabbkoppling bak, sen är vi nog redan sub 10kg faktiskt. Men kommer byta styre för känslans skull, men även passa på att lätta cykeln. Sommaren ser ljus ut, det blir fullt upp både med jobb, cykling, semester, husbygge, bröllop och annat! Schemat kommer bli packat med få veckor oplanerade.

Det finns så mycket spännande framför mig/oss nu, den tanken och känslan i kroppen är grymt skön. Att veta att man kommer ha så mycket kul framöver!

Inga kommentarer: