söndag 30 januari 2011

4x4 blev 6x4, andra ökningen på en vecka?

Idag var det dags för sista 4x4 passet för veckan. 88kadens * 3kp = 264w, precis som sist. Planen för dagen var att prova på 5x4, men jag kände mig så stark så jag körde även en 6:e intervall. Pulsen gick heller aldrig över 173puls, tidigare i veckan hade jag 181puls på samma belastning efter 4:e intervallen.

Jag vet att vo2max är snabbtränat, men kan man ha förbättrat sig så snabbt? Låter lite för bra för att va sant. Det kanske hör ihop med att jag haft 2 vilodagar sen senaste passet, then again.. igår drack jag alkohol. Fast och andra sidan, jag sov även ~10.5timmar inatt och det gör jag nästan aldrig.

Skitsamma. Kändes skönt att känna sig stark. Till nästa pass blir det återigen en höjning av belastningen vilket blir 277w, med blandade känslor.. fan vad jobbigt det ska bli ;)

Inga kommentarer: