onsdag 5 januari 2011

Cannondale vikter 2011

Detta är vikterna för Cannondales cyklar 2011. Jag kan inte bekräfta att det är officiella siffror eller att dom stämmer med all säkerhet då jag hittade dessa med hjälp av google. Men på Scalpel 2 som jag beställt stämmer siffran, och 2010 årsmodell av Scalpel 3 vägde än hel del mer än 10.3kg.

Dessa siffror nedan är mätta på storlek Medium på ramarna.
For all foreigners who problably will find this blog with the use of google. This is the unofficial(or official?) weight of cannondales 2011. I can only confirm the Scalpel 2 weight and that the year 2010 version of Scalpel 3 weight was alot more. This should be the european versions of the bikes.

11 kommentarer:

Jonas l sa...

Flash 2 stämde fint med de vikterna med. Synd bara att pedaler får den ett kg tyngre :(

STIZZE sa...

Mm, 170-270g nånting blir det ju extra. Vad har du valt för pedaler till din flash och vikt på dom?

Jonas l sa...

Crank Brothers Candy 3. Körde mestadels Eggbeater SL förra året men även en del Candy SL och gillar helt klart att Candy är lite stabilare. De nya 3 eller finfina Candy 11 har även nållager istället för en usel bussning som slits ut som de äldre.

307g väger de så så lätta är de inte egentligen

jens sa...

förstår inte varför de har SISL vevar på DA hojen men inte på RED hojen, supersix alltså. värre hjul på DA hojen med. får ju hoppas att RED hojen ä billigare, annars äre ju märkligt, me tanke på att RED både ä billigare o lättare än DA

jens sa...

angående pedaler kan man ju tjäna en hel del i vikt genom att själv byta till titan axlar

jens sa...

förutsatt att man har en billigare modell :D

STIZZE sa...

Jens, jag har inga pedaler över, snarare redan ett par för lite i och med monarken här hemma ;) Jag köpte schyssta Eggbeater pedaler till scalplene som blev stulen, kostade 3700 eller nått nytt, crc skänkte bort dom för 1350 spänn på rean och det var modelen under de finaste. Jag hoppas på nått liknande så småningom..

jens sa...

kan ju vara en tänkvärd sida att kolla på annars http://shop.titaniumspindles.com/

monarken behöver inga pedaler på sommaren :D

STIZZE sa...

Mjo, men jag har bara ett par fullt fungerande eggbeater pedaler idag och det är de billigaste satarna, dom sitter på cyclocrossen som kommer gå som landsvägscykel till sommaren, där är vikten jättehög men helt ointressant. De andra eggbeater pedalerna jag har är originalen från scalpel 3an, dom är sönderslagna mot stenar men funkar åtmärkt på monarken. Så jag kommer behöva köpa nya oavsett. Frågan är om det är ekonomiskt att köpa halvlätta pedaler och byta titanaxlar på dom, jag har ingen aning vad axlarna väger på de billiga eggbeater pedalerna. Enligt den där sidan kan man tjäna UPP TILL 60g på att byta till deras axlar för ~600kr, låter ju inte helt fel men jag har ingen koll än

Anonym sa...

Vikterna på listan ovan kommer ifrån produktionen i Holland och gjord med en Park Tools våg, vissa kan vara för-produktions modeller vilket gör att vikterna kan avvika något.

Annars är de vägt enligt cykelns spec, er cykeln specat med pedaler är dessa inkluderat i vikten.

Per_D
Cannondale/CSG Europe.

Just for info ^^

STIZZE sa...

@Per, hyfsat tillförlitliga alltså. Kul att du är inne och kommenterar!