torsdag 20 januari 2011

Flash 29er ram från 2010 & lefty ute på ebay

Jag hittade en grymt snygg 29er på blocket, en 29er flash från 2010 inkl titan lefty(?). Jag har inte koll på priserna egentligen, men den ligger ute för 1200$ vilket är ca 8000sek, endast 21h kvar innan budning är över. Hade jag haft kosing på fickan och varit ute efter en alternativ hoj så hade detta varit ett sjukt kul projekt att bygga ihop. Lite rea komponenter från 2010/2009, billiga hjul runt 2000-3000 spänn och sen står man där med skrytobjekt för hellas! ;)
Jag hittade den på cannondales hemsida, årsmodell 2010 stämmer, och den fanns endast att fåtag på i USA och inte i Europa. Här finns spec på hur den såg ut från början: http://www.cannondale.com/usa/usaeng/Products/2010/Mountain/Details/1297-0FS291-Flash-29er-1

Här finns ebay länken: http://cgi.ebay.com/2010-Cannondale-Flash-1-29er-Lefty-ELO-Titanium-BB30-/120671752210?pt=Mountain_Bikes&hash=item1c1898d012

Vilken pärla det där skulle kunna bli!

EDIT: Jag trodde det var en titanram först, men den var visst av aluminium, dvs cannondales fin-aluminium. Det var visst leftyn som är specad som titan, men det kan endast bara vara någon del av den, tycker jag ser lite kolfiber och annat också, låter det vara osagt.

4 kommentarer:

Jonas l sa...

Leftyn har nederdelen i titan, överdelen i kolfiber och elektronisk grym lock-out.

jens sa...

riktigt grym lefty, men med kanske 7-8 år på nacken eller så. riktigt cool lösning på låsning o som funkar riktigt bra. men OM motorn i den går sönder kan man få det lite svårare att få tag i reservdelar

STIZZE sa...

Det låter ju lite riskabelt ja, jag har liknande problem med min DD60 dämpare till min 1997 och 1998 dämpare från mina 2 F1000 som står står i källaren.. dämparna är helt slut men jag kan inte hitta någon som kan serva den, eller reservdelar för att göra ett försök själv.

Jonas l sa...

Kolla med Öster Cykel i Jönköping nästa vecka (i Stockholm nu) annars. Eller skicka den till http://www.eighty-aid.com/index.php?id=2&L=17