tisdag 18 januari 2011

Känner mig bättre idag

Men fortfarande inte helt okej, kommer därför inte att träna idag.

Vi får se hur jag mår imorgon, känns det bättre så blir det träning. Känns det precis som vanligt igen, så kör jag igång hårt med ett TCSI pass.

Förra veckans träning innefattade:
2x 3h rundor på/över tröskel
1x TC10/20
1x 2x20

Veckan som kommer prioriterar jag dessa pass i samma ordning:
2x TCSI
1x 3h utomhuspass
1x TC10/20
1x 1h utomhuspass


Eftersom jag missade 1x TCSI pass förra veckan p.g.a magsjukan så tänker jag köra två denna vecka med TC10/20 pass som utbyte. TC10/20 passet blir därmed bortprioriterat före TCSI, jag kör det bara ifall jag hinner med och känner mig stark i kroppen. 1h utomhuspass kanske också går bort, vi får se.. kanske kan jag klämma in det samma dag som något annat pass, 1h tröskel är inte så farligt då utomhuscyklingen är den klart roligaste.

2 kommentarer:

jens sa...

ska man inte ta det lite försiktigt när man varit sjuk, o inte bara bomba på full på första passet direkt efter?

o vetefan om man kan träna in förlorade pass. känns lite som att om du missar några pass, eller för den delen något pass, så försöker du pressa in det till varje pris nånstans. samtidigt äre ju så att kroppen byggs upp när man vilar, vilar man inget, bryter man bara ner. vad säger mattias om detta? :D

STIZZE sa...

Precis man ska inte pressa in massa fler pass, däremot att byta ut ett pass mot ett annat är det inga problem med. :)

Jag byter bort ett TC10/20 mot ett extra TCSI pass.. Men morgondagens känsla får avgöra hur jag gör, känns som om jag skulle kunna köra ett pass redan nu ikväll faktiskt, men det riskerar jag inte. :)