onsdag 5 januari 2011

Monarkmek ikväll

Jag var förbi biltema tidigare i veckan och köpte sadel/sadelklämma, vevlageråtdragare, kedjebrytare, kedjerengörare, vevpartigrej och lite annat billigt nödvändigt. Huvudingredienserna i shoppingen var just sadelklämman och vevlageråtdragaren.

När jag kom hem märkte jag att man förutom vevlageråtdragaren behöver en "hävarm" också, såklart.. Så där stannade mekningen med vevlagret.

Till nästa del var sadelklämman, denna lyckades jag självklart dra åt för löst, är min teori, innan jag provsatte den vilket ledde till att sadeln tippade framåt/bakåt och gängorna förstördes.

Igår hade jag ingen tid att åka förbi biltema för att köpa ny sadelklämma och "hävarm" till vevlageråtdragaren, men ikväll ska jag dit efter jobbet! Så ikväll blir det förutom att slänga ut granen, även att göra ett nytt försök att få ihop monarken.

Inga kommentarer: