fredag 7 januari 2011

Första monarkpasset!

Så var det klart mitt första Monarkpass! Det var ett TC10/20 pass vilket betyder 10sek på 2x tröskelwatt och 20sek vila. Detta håller på  med 80st intervaller på totalt 40minuter.

Som jag nämnde tidigare var inte sadelstolpen riktigt löst, och det straffade sig idag då sadeln skönk mer och mer under passet. Det blev jävligt tungt att sitta som på en alpcykel och trampa 480w. Andra intervallen var jag tvungen att sänka till 440w.

När jag sänkt till 440w stämde det mer in på Mattias beskrivning av passet, "Tanken med denna träning är alltså inte att jobba med mycket mjölksyra, blir det för tufft så ställ ner belastningen. Det skall kännas ungefär lika från minut 5 som minut 20. Du skall bli trött i benen men inte pga för mkt mjölksyra."

5 kommentarer:

Anders sa...

Bra jobbat! Vi vill se video och/eller en massa grafer och statistik! ;)

/Anders

STIZZE sa...

Jag hade varken videokamera eller något att ta fram grafer med :)

Mick sa...

Va bra att Monarken är i skick använd den flitigt och du kommer att vara i superskick nästa sommar!

Johan Mölleborn sa...

Nakenbilder, grafer, svett och tårar. Fixa!

STIZZE sa...

@Johan, jag jobbar på det! drog av ett tcsi pass imorse, försöker få upp det!

naket, svett och desperation..