fredag 14 januari 2011

TC10/20 blev det idag..

Så nu är mitt första lyckade TC10/20 pass genomfört. 420w var den tänkta belastningen, 3.8kp * 110kadens., jag misslyckades dock lite med kadensen, den gick upp till 120 hela tiden vilket kändes som en naturlig kadens, men med lite anpassning snittade jag nog på 115+, vilket betyder ~440w. Jag tyckte inte det gjorde så mkt för passet kändes fortfarande rätt enligt beskrivningen. Men nästa gång så anpassar jag nog kp efter ~115-120 kadens istället, det är nog bättre med konstant kadens/belastning så gott det går.

TC10/20 var det lättaste passet att ta sig igenom av alla typer av intervallpass jag gjort hittills, och när jag kollar schemat kan jag inte hitta något pass som beskrivs som lättare, snarare har jag riktigt jobbiga pass kvar som jag inte testat än, t.ex 4x4.. Men om ytterliggare en vecka så blir det premiär för dessa också, om jag kommer ihåg rätt!

Med morgondagens vilodag hoppas jag att jag har massa nya mitokondrier i cellerna till söndagens skyltspurtsintervaller.

Det går crossrundor både imorrn kl 10 och på söndag kl 10, men jag känner mig rätt sliten just nu och har ett grymt tungt intervallpass kvar, dvs TCSI. Jag har med det passet kört alla mina pass denna veckan, har t.o.m kört ett extra 2x20 pass och tyngre utepass än vad schemat begär utav mig.

Inga kommentarer: