fredag 21 januari 2011

Cyclocross målet 2011, kompiscrossen!

Det slog mig, cyclocross är nästan lika roligt som mountainbike. Nu har ju jag lite vriden cyclocross-syn då jag mest kört långa turer på asfalt och grusvägar, men jag har ju faktiskt bevittnat en tävling samt deltagit själv i valhallcrossen, då på scalpelen. Och den erfarenheten är ett riktigt roligt minne.

Kompiscrossen 2011 måste jag alltså ställa upp och VINNA i också, eller hur? :) Inom cyclocross finns den mer officiella cupen, CX Cupen, men den får precis som Kalas Cupen för mtb bli en sekundär cup, där endast någon enstaka tävling kommer besökas.

Kompiscrossen 2010 bestod av 6st tävlingar mellan 19 september och 21 november.

http://www.kompiscrossen.se/
http://www.cxcupen.se/

2 kommentarer:

Jonas l sa...

cxcupen.se är tyvärr nerlagd, just nu bara på scf.se men förhoppningsvis får vi till en vettig adress i stil med cxcupen.se senare. Tråkigt med CX-Cupen som sekundär, lär vara lättare att vinna där med olka klasser annars ;)

STIZZE sa...

Hmm.. varför är den nerlagd den var väl lyckad? Av allt jag kan tyda så växer cyclocross med stormsteg i sverige, iaf här i sthlm?

Vinna ska jag, i alla klasser, samtidigt!