onsdag 26 januari 2011

~50km crossrunda på lönedagen!

Jag var frusen och trött när jag kom hem igår så det enda som stod på schemat efter hemgång var duscha, äta, värma sig under täcket och sen somna... Inte för att jag har ett nedskrivet schema för det, men ni förstår nog vad jag menar. :)

Rundan igår var riktigt nice, det var faktiskt skönt att inte behöva bli totalkränkt en gång som undantag, även om jag helt klart var tvungen att släppa ett par gånger även ikväll så kunde jag tuffa på i mitt eget tempo rätt bra hela rundan utan att bli avhängd. Jag fick också känna på ordentligt denna runda vilken skillnad det är att ligga framme och dra och att ligga på rulle. De gånger jag drog så gjorde jag(och allihop för den delen) det ganska länge, och efter en dragning var jag helt slut. Så när skiftet kom tappade jag rullen ganska snabbt. De gäller att man är snabb där precis när man släpper så man inte blir frånåkt och behöver kämpa sig tillbaks, för att kämpa sig tillbaks tar verkligen ut de lilla krafter man har kvar helt och hållet.

Det var jag, johan, robert och erik. Erik fick en frysning i navet efter ca 500m och fick avbryta rundan direkt. Vi andra drog in vid hästhagen, fortsatte ut till saltsjö-duvnäs och in mot erstavik, ut via älta och sedan runt drevviken. Jag tror rundan ligger nånstans nära 50km och gick på 2½ timme ungefär.

Johan tog lite bilder som vanligt!


Jag var lite piggare än vanligt :)

Pisspaus
200m på bakhjulet med sommardäck!

MUMS! ..där skulle man bo!

Inga kommentarer: