fredag 14 januari 2011

Vilken sthlms klubb ska jag välja?

Nu är det dags när som helst. Jag behöver en cykelklubb att cykla för 2011 i mountainbike.

Dessa har jag att välja på
- CK Valhall
- Spårvägen CK
- Fredrikshofs CK
- MTB Täby

Mina behov
- Transport till tävlingar, delar mer än gärna på alla kostnader.
- Sällskap på tävlingar, de flesta jag känner tävlar inte.
- Erfarenhet, jag är en nybörjare som har koll på träningen, men hur tävlingar utförs effektivt med tempo, taktiker etc har jag ingen som helst aning om.

CK Valhall
+ Lagom seriös klubb.
+ Mycket trevliga medlemmar, varenda kotte jag träffat.
+ Har landsvägsträningar på sommaren som utgår från slussen, det skulle va bra träning för mig då jag har dåligt slätdrag.
+ Snygga klubbkläder, fast jag kör i Good Fight kläderna på tävling ändå..
- Tyvärr ingen mountainbikeklubb
- Ordnar ingen transport till tävlingar

Spårvägen CK
+ Verkar som seriös klubb
+ Har mtb träningar, men osäker på om jag kommer ta del av dom
- Träningar utgår för långt bort från mig för att jag ska hinna med på vardagar
- Känner ingen i klubben.
* Vet inte om dom har organiserad transport till tävlingar? Har frågat med fått otydliga svar, verkar inte som det? 

 Fredrikshof
+ Verkar som seriös klubb.
- Verkar inte ha så många aktiva tävlande mtb cyklister?
- Träningar utgår för långt bort från mig för att jag ska hinna med på vardagar
* Vet inte om dom har organiserad transport till tävlingar?

MTB Täby
+ Ryktet säger att det är en seriös klubb
+ Ryktet säger att det är en bra klubb.
- Träningar utgår för långt bort från mig för att jag ska hinna med på vardagar
- Känner ingen i klubben.
* Vet inte om dom har organiserad transport till tävlingar?
* Vet knappt nånting om klubben ihuvudtaget tyvärr.

Jag skulle uppskatta kommentarer på deta med all info ni har om klubbarna!

8 kommentarer:

Johan Andersson sa...

Jag var med i Spårvägen innan jag insåg att jag bara ville hoja för att ha kul och där så fixade man skjuts till tävlingarna genom någon slags webbsida där man anmälde sig och angav om man hade bil etc. Vet dock inte om det fortfarande är så dock. Kolla med kaijan på happy om han har koll. Han är med där tror jag även fast han mest är ute och springer nu för tiden. Han bytte från Fredrikshof just för att dom inte har någon MTB verksamhet att tala om.

Kolla med silfver76 (Fredrich) på happy om MTB Täby. Han är med där och bor i Hammarbyhöjden så han har inte direkt nära dit han heller.

Jag gillar att snygga klubbkläder är ett av kriterierna :oD

STIZZE sa...

Det systemet låter intressant Johan!

Detta svar fick jag när jag mailade till spårvägen för ett par veckor sen:
"Hej Stefan,
Jag vet att det brukar arrangeras resa och boende till långa billingen, även till Vättern runt. Till de andra loppen vet jag inte,
men det brukar alltid vara någon som ska iväg och tävla.
Mvh Daniel Pihl"

Anonym sa...

Du letar alltså efter någon som du kan få skjuts med och umgås med på tävlingar snarare än att du letar efter en klubb som du ska köra för. Du kanske ska annonsera på happy?

Anonym sa...

Om du ska köra LL så brukar Hofvet ha ett gäng som åker.
/Kaijan

Jonas l sa...

Skjuts till tävlingar är lyx, samåkning med folk man känner (mer eller mindre) är vanligare.Kan ju höra med fredrikw (Fredrikshof eller DrGT (CK Valhall) med, de tränar ju en del, samåker till tävlingar och båda väldigt trevliga.

Kollat in CK Nollåtta med?

STIZZE sa...

Jo jag börjar förstå det. Förut när jag va snorunge och brorsan tävlade så hade vår nu nerlagda cykelklubb, Polisen Cykel, en buss som flera samåkte i på många av tävlingarna. Men det verkar ovanligare nu..

Jag hoppas på bättre kontakt med fredrik och gunnar, jag har redan träffat båda av dom. Gunnar kommenterar ofta här, och även fredrik ibland, båda har varit mkt hjälpsamma med massa saker angående cykel och träning, både i forumstrådar, privata mails och kommentarer på bloggen. :)

Jag hade inte hört talas om CK-nollåtta innan, men enligt deras hemsida verkar de bara köra landsväg, och jag kände inte igen någon medlem.

M sa...

Du vet att du inte behöver vara med i en klubb för att åka med cyklister från olika klubbar? Personliga kontakter är allt du behöver och sen lösa det hela med de som ska till samma tävlingar och har plats. Som motionär har ju spårvägen en trevlig motionsgrupp och MTB Täby fin sammanhållning. Valhall passar kanske inte dig som vill köra mest MTB? Tullinge SK är en klar kandidat för dina syften, men ligger kanske för avlägset för att du ska kunna ta del av gemenskapen.

Som motionär så tycker jag du ska ta den klubben du känner mest sammhörighet med och redan känner personer som cyklar i. Du kan också vara medlem i så många klubbar du vill men bara lösa licens genom en klubb, och sen splitta den för en alternativ gren (tex speciell lvg-licens för Valhall men köra mtb för Spårvägen som din huvudklubb).

Per Kumlin sa...

Spårvägen har fortfarande anmällningsystemet där man ser alla som ska tävla på en viss tävling och vilka som har fyllt i att de har bil.
Som sagts tidigare så är det svårt att hitta klubb som har egen bil nuförtiden. Så det gäller att hitta ett trevligt gäng att samåka med.