söndag 23 januari 2011

Vilken skön helg det varit..

Helgen har verkligen varit jätteskön. I fredags körde jag ett pass på monarken och i lördags körde vi semmelrundan som var lyckad och riktigt bra träning för mig. Efter det gick jag och Karin på promenad förbi en danslokal i alphyddan där hon ska börja dansa ett par gånger i veckan i, med start nu på tisdag. På lördagkvällen gick vi till "Hemma hos kaj" i sjöstaden och käkade pizza, drack öl och avslutade med en stor glass med eldsprutande isfackla för att göra det lite festligare. Väl hemma däckade jag omedelbart vid 23 tiden. Nu på söndagen fick jag sova ut ordentligt, vaknade upp pigg och glad runt 9 tiden. Sen gick vi på en promenad till köpkvarteret och kollade affärer och handlade mat till kvällens tacopaj. När vi kom tillbaks från shoppingrundan såg vi Anders & Emil med sina respektive sambos Isabel och Sanna, glida in på tavelaffären här i sickla som ligger vägg-i-vägg med vår lägenhet. Så vi gled in där vi med och överraskade dom, det slutade med lägenhetstittande i sjöstaden och en fika efter det. Jag stormtrivs i deras sällskap och det var riktigt kul att få träffa dom igen eftersom vi inte setts på ett tag då dom tagit en paus från cyklandet nu i köldtider :)

Nu är vi hemma igen och tacopajen sätts just nu in i ugnen. Om nån halvtimme får vi besök av karins syster Sofia som ska äta och mysa med oss.

Träningsmässigt så har jag egentligen ett andra TCSI pass att klara av idag, detta är ett extrapass som jag velat ta ikapp från förra veckans magsjuka. Men kroppen känns faktiskt alldeles för mörbultad av semmelrundan vilket lett mig att inse att detta isåfall kommer riskera överträning och brist på vila för att kroppen ska kunna läka sig starkare för redan genomförd träning. Jag stryker alltså passet och vilar idag.

Här är kändisglassen med kolasås, chokladglass, jordgubbe med champagne, sprite, kakor och kex plus lite annat jag inte minns.. Skitgod var den och räckte gott och väl att dela på! En snygg tjej på köpet!
Dags att ge lite kärlek till crossen också, såhär ser den ut just nu efter semmelturen..

3 kommentarer:

jens sa...

så vare detta igen me att försöka ta igen förlorade pass :D

STIZZE sa...

Precis, och visst har jag lärt mig väl? :)

jens sa...

om man lever i förnekelse ja :D