torsdag 13 januari 2011

Crossrunda runt dreviken ikväll

Det blev jag johan och emil, som kom 25:a på sm i landsväg 2010, som var modiga nog att sadla upp ut i kylan. Minus 6-7 grader var det när vi lämnade HBB och ganska behagligt, kallare än -10 senare under rundan och det kändes ordentlligt. Vi tog samma drevikstur som sist men med lite modifikation, vi körde genom sickla skiftet och golfbanan och sedan skogen från ~kärrtorp till älta, för att sedan haka på asfalten. När vi på slutet av rundan passerat farsta tog vi även västra sidan av nynäsvägen in mot stan. Med bara en felkörning ute i handen så tycker jag att vi lyckades memorisera rundan rätt bra för att bara kört den en gång innan!

Det blev en rejäl bergodalbana för mig idag. Jag öppnade pigg första milen, sen blev jag ordentligt kränkt på asfalten vid tyresö. Tog mig tillbaks och förde en bit för att sedan bli kränkt resterande 3.5mil av rundan :)

Efter vega var jag med om den värsta förfrysningen jag någonsin upplevt, handskarna frös till is, fingrarna likaså. Det var så illa att jag inte längre kunde greppa styret, än mindre växla eller bromsa så jag blev tvungen att rulla slå ner helt och hållet på tempot i flera kilometer innan det blev liv i fingrarna igen. När fingrarna väl kom igång började det frysa till om fötterna i höjd med farsta, dom blev bara värre och värre och när jag kom hem och in i värmen så var det så illa att det tårades i ögonen när jag sprang runt i lägenheten letandes efter kläder, ursh.

Ja.. miserabelt för min del, både emil och johan fick sig ett lugnt pass medans jag slet där bak. :)

Här står vi utanför Vega i handen, har precis köpt oss en cola var. Varken jag eller emil hade käkat nånting sen lunch, vilket var vid 11 tiden för min del, här är kl kanske 20:15.

Emil fuskade med flera lager handskar..
Det ryker om än när man är en sån het cyklist..

Väl hemma var jag trött och miserabel, hade is i fejjan men det ville inte komma med på ipone-bilden ;)

6 kommentarer:

Emil sa...

Tack för ikväll. 2010 var jag närmre 60 på sm tyvärr.
Det var riktigt kul, lite kallt bara!

STIZZE sa...

Gick lite långsamt för din del kanske, gick rätt långsamt för att vara jag också men det ville inte gå snabbare än så idag tyvärr :)

Emil sa...

Däremot var jag 20 på kortbane sm 2010.

Emil sa...

Långsamt tyckte jag verkligen inte! Det var precis lagom idag!
Man kan inte alltid ligga på topp ;)

Johan (Black Planet) sa...

Tack för en skön tur. Kylan tar verkligen ut sin rätt. Inte fel med en varm dusch efteråt.
@Emil Du får hänga på fler rundor...

STIZZE sa...

Duschen va skön först, sen när tårna började smälta lite så hade jag en stickande känsla som vägrade lägga sig på iaf 15minuter.. stod där inne rätt länge bara för att tina ordentligt :)

Den som uppfann duschen borde få pris..