måndag 3 januari 2011

Tjockismage och nya tag

Så var det nytt år igen och säsongen 2011 närmar sig med stormsteg! Jag började på 82kg i maj 2010 och nådde 72kg i november, sen tog jag en planerad pause med viktkollen med plan att ladda om efter nyår och nå 70kg.

Efter riktigt god mat och mängder av den i jul och nyår vägde jag imorse in mig på 74.7kg. Jag tror denna vikt visar lite "fel" med temporär vikt, men verkligheten är att jag gått upp ett par kg under jul/nyår. Nu kommer verkligheten tillbaks igen och det är dags att ta tag i kilona.

1 april ska jag väga max 70.0kg, det är alltså 12 veckor kvar. 4,7kg på 12 veckor är 392g i veckan. Det ska jag nog kunna nå utan större problem, men det kräver absolut en ansträngning. Jag kör på med samma metod som tidigare, nyttig mat, inget onödigt socker, mindre portioner, fasta måltider, frukt mellan frukost/lunch, lunch/middag.

2 kommentarer:

Johan Andersson sa...

Bra där.. Jag kommer köra samma taktik och hoppas komma under 85kg.

STIZZE sa...

Jag börjar mer och mer tro/förstå hur viktig vikten är för cyklingen. Ångrar att jag inte körde på och la mig på 70kg redan innan nyår, jag var ju nere och fick in 70.0kg en gång men låg stabilt på 71kg där ett tag.

Kollar man ner på magen så finns det fortfarande en hel del att ta ifrån även när jag vägde in på 70.0kg! 65kg lär inte va omöjligt långsiktigt..