torsdag 27 januari 2011

VO2max träning på monarken ikväll igen

Idag ökade jag belastningen, och 4x4 fick räcka på 264w vilket uppnådes via 88kadens och 3kp på monarken. Jag kanske skulle kunnat klara en 5:e intervall, jag vet faktiskt inte, det kändes helt klart tyngre idag jämfört med igår, men den 6:e intervallen igår var nog minst lika tung som den 4:e idag.

Pulsen toppade på 181 puls idag, alltså 2 slag högre än igår och endast 2 slag från min maxpuls. Jag ska köra ett till 4x4 pass innan helgen är slut och på det passet ska jag prova en 5:e intervall om jag känner mig som idag, dvs på gränsen. Spyvarning kanske det blir, men det får vi ju se då, jag behöver erfarenheten att känna väggen så jag inte riskerar att köra för lätt belastning, men pulsen ligger ju högt och det är väl det viktigaste om jag förstått passet rätt? Hmm hmm..

Inga kommentarer: