Nu har det ordnat upp sig med vevpartiet, FSA låter det gå på reklamation och skickar nya vevarmar och spindel, Jonas monterar det åt mig så snart det kommer nån gång här i veckan.
Förhoppningsvis kan jag ta beslutet om hur jag gör med landsvägcykel denna vecka också. Caad 10 svart/grön i storlek 52-54 fanns det tyvärr inga kvar utav på Cannondales lager utan de har sålt som smör. Det går alltså inte att beställa en sån via cykelspecialisten/cannondale, hade dom haft möjligheten så hade jag bokat en redan idag när jag snackade med Jonas.
Valet står fortfarande mellan Supersix EVO Red, Supersix Di2 Ultegra, Supersix 2011, Caad 10 från 2012 eller en begagnad Caad 10:a via ebay utan garantier eller hjälp vid service etc. De ska återkomma med vilka hojar som finns tillgängliga på lager och priser på dessa.
4 kommentarer:
Bra att det löst sig. Nytt parti känns som det enda rätta. Se nu till att cykeln alltid är i topptrim inför varje tävling så slipper du onödigt strul i stridens hetta.
Ska försöka se till att lära mig ta hand om hojen, gick på en till nit nu med dåligt smörjd kedja. ;) Det är inte lätt för en kille med tummen mitt i handen.
Menar du under BST? Min kedja var tokmättad med olja så att det nästa droppade innan start, men alla vattenhål gjorde att den började gnissla redan efter 5 mil och i mål var den torr och stålrent :(
Ja precis, eller den var smörjd men uppenbarligen inte tillräckligt då den började rosta efter jag sköljt av den värsta smutsen och låtit den torka under natten.
Får lära mig av det misstaget också helt enkelt
Skicka en kommentar